Projekcja filmu - wymyśl zakończenie- eksponująca metoda nauczania

Eksponujące metody nauczania języka polskiego

Projekcja filmu - wymyśl zakończenie- eksponująca metoda nauczania

Projekcja filmu na lekcjach języka polskiego nie zawsze angażuje uczniów w lekcję. Zaproponowana tutaj modyfikacja eksponujacej metody - projekcji filmu pozwoli uniknąć tego błędu.

Projekcja filmu (wymyśl zakończenie) jako eksponująca metoda nauczania języka polskiego

Zalety:

Wady:

  • Urozmaicenie lekcji.
  • Uatrakcyjnienie nieciekawego tematu.
  • Trenuje i wzmacnia umiejętność koncentracji.
  • Medium bliskie uczniowi.
  • Budzi się w nich zainteresowania kinem ambitnym.
  • Uczniowie uczą się właściwego korzystania z telewizji.

 

  • Dużo czasu pochłaniają przygotowania.
  • Trzeba dysponować odpowiednim sprzętem i nagraniami.
  • Nauczyciel musi być dobrze przygotowany do lekcji, by przebiegła ona sprawnie i wystarczyła czasu na wszystkie etapy.

 


Przebieg:

  • Projekcja fragmentu filmu do momentu kulminacyjnego (ok. 20 minut).
  • Wykorzystując metodę kuli śniegowej najpierw indywidualnie uczniowie wymyślają zakończenie, następnie pracują w parach, potem w czwórkach.
  • Prezentacja najciekawszych zakończeń i zdarzenie ich z oryginalnym zakończeniem.
  • Uczniowie zajmują stanowisko w przypadku rozbieżności.

Zasady prawidłowo przeprowadzonej metody:

  • Nauczyciel musi dobrze się zastanowić nad wyborem filmu lub jego fragmentu i odpowiedzieć sobie na kilka pytań: Po co mi ten film? Czego się nauczą moi uczniowie? W jaki sposób może on wpłynąć na poglądy i postawy moich uczniów?
  • Nauczyciel musi znać film, dobrze dobrać jego fragment.
  • Uczniowie nie znają filmu.
  • Nie wolno krytykować innych pomysłów.

Przykładowe zadania:

Karta pracy:

1. Co Ci się najbardziej podobało?

2. Co Cię zdenerwowało?

3. Która scena utkwiła Ci w pamięci?

4. Jaki problem porusza film?

5. Jak powinien zakończyć się ten film według Ciebie?

Tabela – odkrywanie fabuły

 

LP Kiedy? Kto? Co?
1
2
3
4
5

{linkr:related;keywords:metoda nauczania;limit:5;title:Zobacz także}

 

 


metoda nauczania, język polski, aktywizująca metoda nauczania, projekcja, film, frojekcja filmu,metoda aktywizująca, metody nauczania,

Projekcja fragmentu filmu do momentu kulminacyjnego (ok. 20 minut).

Wykorzystując metodę kuli śniegowej najpierw indywidualnie uczniowie wymyślają zakończenie, następnie pracują w parach, potem w czwórkach.

Prezentacja najciekawszych zakończeń i zdarzenie ich z oryginalnym zakończeniem.

Uczniowie zajmują stanowisko w przypadku rozbieżności.

Serwis rozdaje przeglądarkom bezpieczne ciasteczka.